13 november 2004

Begrava en kompis och Guds vilja....
Lör 13 nov 2004 12:22
Övrigt, 88 läsare totalt
Var på Sibbes begravning igår.
Det var så sorgligt och jobbigt.
Var mycket imponerade över familjen som verkar ha sådan sammanhållning och styrka.
Kan inte förstå hur de orkade sitta mitt imot kistan och alla kompisarna.
Det var helt överfullt i trons kapell.
Anhöriga på en sida och kompisar mitt emot, men några kompisar fick sitta bakom anhöriga pga platsbrist.
Begravningen var mycket vacker och anpassad till den dödas ålder.
De spelade bla I will always love you och den every step you take every mowe you make every single day I`ll be missing you. Vet inte vad den heter.
Det som slog mig som ett slag i ansiktet var Sibbes lilla bror, de är otäckt lika.
Prästen stod och messade om alla fina minnen osv osv.
Det enda jag då kunde tänka på var hans mun som blev så stor när han skrattade.
Han skrattade alltid med hela ansiktet, påminner lite om min dotter.
Du vet hur det är när hela ansiktet förändras i en rörelse.
Läste tidningen idag, dödsannonser.
Det stod om en mann på över 60 år som hastigt avlidit.
Numera är det vanligt att folk blir 80-90 år.
Om en mann på över 60 år hastigt avlidigt vad ska man då skriva om en kille i tjugo års åldern. (han försvann som en blixt)
En annan sak jag har funderat på är: Nästan alla är disträ på väg till begravningen och tänker inte på alla ”små” detaljer.
Varför har inte alla kyrkor några kartonger kleenex eller något att torka tårar i.
Har nog aldrig hört så mycket snyftningar som igår på en begravning.
Det var en mycket jobbig upplevelse.
Hur kan guds djävla vägar vara så outgrundade.
Börjar fundera starkt på att gå ur kyrkan.
Då får man inte ha en präst på sin begravning, men i backen måste man.
Då kan någon istället säga: Livet är så djävla orättvist, som tog denna människa för tidligt från oss.
I stället för att skylla allt på något eller någon som ingen kan bevisa finns.
För om han finns är han förbannat orättvis.
T.o.m Hitler blev över 40 år.
Hur rättvist är det?
Eller var det en så kallad prövning från högre makter hur många judar som kunde rymma och gömma sig tills han fick insikt och dödade sig själv?????????
Är det någon med en insikt i detta, ge mig svar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0