20 april 2005

Ser slutet
Ons 20 apr 2005 20:14
Övrigt, 40 läsare totalt
Äntligen börjar mitt elände ta slut.
Efter ännu ett besök på akuten i söndags fick jag prata med en underbar gyn doktor.
Var där för att mina fötter ligger inne med ett eget litet hav vilket gav mig vatten blåsor på fötterna.
Och sådant kan tydligen vara farligt för det kan betyda att hjärtat och njurer lägger av, de kollade och tog prover och ekg det viste sig att trots min enorma kroppshydda har jag fin fina värden, ett mycket starkt hjärta och stark fysisk. Underbart.
Men tillbaka till gyndoktorn, jag hade hur mycket frågor som helst för jag har haft turen att stöta på alla dårar som finns inom sjukvården.
Påståenden:

Inga fler barn för mig.
Fel, gå ner några kilo och träna sjukgymnastik så kan jag skaffa 7 barn till, minst.

Vi kan inget göra förrän vecka 38
Sant, men det går att förbereda några dagar innan.

Vi sätter inte igång
Fel, det är bättre att föda naturligt än att snitta då kan allt ske under kontroll.

Jag blev en mycket mera positiv och lugnare människa efter konversationen med henne, hon lovade att prata med dom på spec mvc.
Det verkade hon ha gjort för jag ringde idag och fick mätningen framflyttad till före helgen utan problem.
Efter mätningen ska det diskuteras hurvida jag ska klämma eller snitta.
Jag har sagt mig villig till att föda upp till 4,5 kilo men då kan jag inte gå ut tiden utan kräver att bli igångsatt, vilket hon tyckte var bra.
Var till mvc här i stan igår på en ny akupunktur behandling och en till i morgon.
Det är underbart att det fungerar men idag har jag gjort mer än rekomenderat så det gör ont iallafall men om jag inte fått nålarna igår hade jag aldrig orkat allt.
Imorgon ska jag ta det lungnare, lovar.

Mitt livmodermått är nu 42 cm det är 2,5 cm större än när jag födde min första på 4565 gram.
Resten av värdena var fina.

Så det är bara två dagar kvar så vet jag vad som händer, underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0