24 september 2007

Ångest
Mån 24 sep 2007 20:35
Livsstil, 23 läsare totalt
Ångest ger hjärtklappning, svettning, flackande blick, dårlig konsentration och ren djävla nervositet.

Alla som någon gång har haft ångest vet vad jag pratar om.

Jag känner att jag börjar få en ångest attack igen.

Hoppas det går över tills imorgon

Ibland kan det gå över på ett par timmer ibland tar det flera dagar.

Pulsen bara skenar iväg och jag försöker att varva ner.

Min psykolog förklarade att ånges är när hjärnan lurar kroppen till att tro på fara.

Så det bästa är att försöka övertala hjärnan till att ingen är ute efter en och slappna av i musklerna.

Lättare sagt än gjort.

Har nu snart gått 6 månader utan sex.

Blev som sagt mycket bränd i min förre relation.

Han är ett otoget svin som borde brinna i helvetet.

Men du vet vad man säger; What goes around comes around.....

Det är det ända jag ser fram imot, att allt straffar sig....

Men förra helgen vågade jag äntligen låta en kille komma nära mig.

Inte hela vägen men han fick hångla med mig.

Det var ett stort steg för mig, nu har jag släppt ex'et och verkligen kan gå vidare.

Killen som jag hånglade med gav mig tyvärr lite ångest efter helgen.

Han är 9 år yngre än mig.

Rätt logiskt vill han inte ha något förhållande men inte ta på mig heller.

Tydligen bara en fyllegrej.....

Men fast det var lite synd så är jag tacksam för att han fick mig att ta steget.

Detta steg borde tagits för länge sedan då skulle säkert mycket av mina bekymmer varit borta för länge sedan.

Så jag säger bara ; Thank you, thank you.

Sitter här vid datorn och ingen ser mig ellere tar mig, det känns tryggt.

Till helgen har jag alla tre barnen.

Jag är egentligen en riktig bull-mamma.

Jag älskar mina barn och allt som har med de att göra.

Jag har väl kanske insett att det blir svårt att få något seriöst förhållande när man har 2 egna barn och ett låtsas.

Därför vill jag passa på att ha tiden för mina barn och vänner.

När barnen är utflugna och jag är gammal kan jag leta förhållanden.

Nu vill jag bara ha en KK med tålamod och passion.

Det är svårt att få plats med en kille i mitt liv när jag har barn dygnet runt hela månader.

Ibland längtar jag efter att vara barnledig, men det går max 3 timmar så börjar jag att sakna barnen.

Men när natten är förbi är det riktigt skönt på morgonen att bara ligga och dra sig i sängen.

Tänker faktiskt gå till sängs och försöka släppa efter i musklerna nu.

Måste anstränga mig för att kanske vara av med ångesten imorgon.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0