4 april 2005

Gnällboken och hormonerna. (endast för gravida)
Mån 4 apr 2005 04:06
Övrigt, 26 läsare totalt
Har hotat ett tag att jag ska börja få sådana berömda hormonsvängningar som bara gravida kan få.
Känns som jag inte behöver hota länger.
Är lätt irriterad, svartsjuk och mitt i mella detta vill jag bara gråta.
Är så djävla trött på denna graviditet och alla dess plågor.
Försöker stenhårt att orka för jag har inget val.

Var på ett tillväxt ultraljud i onsdags, eller rättare sagt trodde jag det.
Det kärringskrället gjorde var att mäta fostervatten.
Sedan försökte hon på bästa sätt förklara för mig att de gör inget för vecka 38.
Vet du hur långt det är kvar dit???? 5 veckor.
Vad skulle jag dit att göra då?
Har inga misstankar om att det var fel på fosteret.
Och hon lät som en gammal robot när hon upprepade gånger sa:
Vi gör inget före vecka 38, jag gör inte detta för att vara elak jag är snäll.
Hade hon varit snäll hade hon skutit mig på plats.
Om vi tar ut fosteret för tidigt hamnar det i respirator.
Glöm inte det.
För om jag kommer igång av mig själv inom några veckor så ska de djävlar få problem med mig.
Om inte smärtan är för stor ska jag bete mig som en helt galen och hysterisk kvinna.
Enda vägen ut sen är genom psykdörren.
Kan då hävda att de skrämt mig, har ett vittne.
Djävla kärring.
Hatar verkligen tanter på ca 100 år som säger: detta har kvinnor och även du gjort förr utan att dö så det är bara att krysta.
Ja visst tryck ur dig en unge på minst 4 kilo utan bedövning och ha först en graviditet som inte ens satan förtjänar.
Då ska vi börja diskutera.
Det de erbjöd mig var inläggningör vila och smärtlindring.
Jag : jag har barn varannan vecka.
Hon : då lägger vi in dig de andra veckorna.
Jag : det måste finnas en annan lösning.
Hon : har de inte diskuterat smärtlindring med dig.
Jag : nej, vaddå?
Hon : akupunktur brukar vara bra.
Jag : funderar och drar mig därifrån med ett nytt datum för tillväxtkontroll.

Ringde mvc dagen efter och frågade mig för lite.
Fick en tid i fredags och vi pratade om nålar osv.
Problemet var biverkningarna som en del får, så du måste kunna vila ca 1 dygn efter behandling.
Vilket uteslöt denna veckan, har då Evelina.
Hon tyckte det var synd att jag skulle vänta en vecka till.
Vaddå tror de jag har varit sjukskriven för nageltrång i 4 månader nu.
Har jag klarat mig så länge dör jag inte av en vecka till.
Så den 13 april ska jag agera nåldyna.
Det kan inte bli värre.

Javisst och nu har jag börjat gå upp i vikt.
Det är lite bra att det är något normalt, fast problemet är att det bara är vatten.
Känner mig nu som en stor djävla vattenballong och den ända formen är rund åt alla håll.
Jag ser ut som jag ska föda vilken dag som helst men det är minst 4 veckor kvar.
Mina ben är jämn tjocka från låren och ner till lilltån. Vaddå vrister???
Mina fötter har börjat få självsprickor av allt vatten. Härligt.
Precis som jag inte hade nog problem med rörligheten innan.

Känner att hela mitt liv cirkulerar kring denna graviditet och hur jag tar mig igenom varja dag.

Funderar mycket över gubben också.
Är han verkligen redo, det är liksom ingen ånger vecka på sådant här.
Tycker han fortfarande om mig, finner han mig något attraktiv när jag ser ut så här.
Tänk om han skulle hitta sig en annan NU.
Har hört om killar som är otrogna när tjejen är gravid.
Det är inte så märkligt för vi rör oss och ser ut som elefanter.
Orkar inte vara i samma position speciellt länge, utom liggandes på sidan möjligen.
Fast då utan att lyfta benen som känns och ser ut som hugg stubber.
Vi frustar och stönar vid minsta rörelse, har lungor stora som ihoptryckta mjölk liters. Försök då att få fram stånk och stön i en bekväm position som du orkar hålla mer än 5 sekunder.
Kan själv tänka mig hur attraktivt det måste vara.
Det är inte lusten som är borta det är orken.
Ser liksom ingen nytta eller nöje med att ha sex utan att känna att bägge är tillredsställda.
Jag blir inte det på de 15 min jag orkar vända och vrida och stöna och frusta 1 gång per helg.
Livet är skit, orkar knappt gå, sitta, ligga och inte ens ha sex.
Otrohet är egentligen förståligt men totalt djävla oförlåtligt.
Det är inte bara vårat fel att vi ser ut på detta viset.

Är nu i allafall klar med penicillinet, allihopa, tack och lov.
Klockan är 04.00 på natten, borde sova för vi ska upp kl 05.30 och åka buss kl 06.30
Äntligen har det kommit igång.
Så jag ska med första turen till skolan, sen ska hon åka själv.
Hon är duktig min lilla dotter.
Ska bli skönt att få in rutinen innan nästa kommer.

Måste försöka lägga mig en stund och sova nån sväng till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0