5 november 2007

Vänner?????
Mån 5 nov 2007 21:33 (Uppdaterad Ons 14 nov 2007 18:50)
Livsstil, 22 läsare totalt
Ibland börjar jag fundera mycket över människors värderingar.

Just nu har jag funderingar över hur man kan svika sin gamla vän?

Skälet till att detta är att en vän som ställde upp för mig en massa i våras när jag mådde dårligt har gått över till mitt ex's sida.

Hon är till och med villig att vittna mot mig i tingsrätten för att jag var självmords benägen.

Det tror eller hoppas jag inte att de kan komma någon vart med.

Hon har själv suttit i min sits och ändå gör så mot mig.

Hur kan man vara så djävla elak?

Jag skulle aldrig göra så mot mina vänner även om man inte är vänner längre.

Ingen människa kan svika någon annan så mycket att man skiter i allt som påminner om förtroende.

Jag har fått en ny tro.

Jag har sten hårt börjat tro på karma.

Förmodligen så finns det en hel massa extra att tro om det, men det jag tror är:

Allt som sker är menat för dig.

Allt ont har ett syfte (det som inte dödar dig, härdar dig)

Är du god kommer goda saker hända.

Håll dig öppen för möjligheter, allt är inte av ondo.

Så summan av kardemumman är: What goes around comes around.

Jag börjar altså långsamt men säkert komma tillbaka till livet.

Mitt liv är egentligen underbart, och det kommer bli mer underbart bara min kropp och skäl har hunnit läkt ordentligt.

Har faktiskt börjat tro på kärlek igen.

Även om det inte är för mig än så är andra människor unnat riktig kärlek.

Som sagt bara jag kan lita och förstå mer av andra människor så kan jag kanske börja leta igen.

Men det finns ingen brådska.

Just nu är det mina barn och jag som går före allt.

Jag håller även på att kollar vem som är mina vänner.

Man ska vara rädd om riktiga vänner.

Vånner som alltid ställer sig på din sida och ställer upp.

Det är riktiga vänner.

Jag vet faktiskt bara tre som garanterat alltid är där för mig.

Jag har numera en ny "sambo" lilla nina.

En roligare och duktigare kock får man leta efter.

Vi är väldigt lika som personligheter.

Båda tycker vi är roligast i världen och har mindre hyfs än få och har allmänt skit kul ihop.

Det är lätt att bo med henne och det är skönt att ha henne här.

Hon utfyller en viktig funktion som att man känner sig inte ensam ens på kvällarna när barnen somnat.

Det är då yatzy tärningarna och kaffe med dopp kommer fram.

Och våra inte så kloka "turkiska joddling" Det är underbart och förmodligen grymt roligt att smyg lyssna vid mina fönster. HAHAHAHAHA

Allt kommer att blli jätte bra.

Dessutom har jag kommit på att till min 30 års dag kommer jag vara smal....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0