Linsan

5 ÅR

Min mellersta dotter fyllde 5 år i torsdags.
Hon börjar bli stora damen den lilla loppan.
Kan inte förstå att livet springer iväg så fort.

Linsan är den med halv familj.
Jag har nog tyvärr skämt bort henne lite eftersom hon bara har haft mig i flera år.
Jag försöker låta bli men när det är jul och födelsedager och halva släkten inte finns med.
Vad gör man?
Man försöker kompensera för att det inte ska bli märkbart för barnet.
Än så länge har det gått riktigt bra för hon frågar inte längre efter någon på den sidan.
Som hon ser det är Johan hennes pappa och hans familj hennes.

Men tyvärr så fungerar det inte så fullt ut.
Jul var det ingen skillnad på ungarna men det kanske är som talsättet.
Out of sight, out of mind.
Vet inte riktigt vad man kan anmärka på heller för hon är ju inte deras,
men om Johan nu har valt att vara hennes pappa då tycker man ju att de ska ta hans sida med hela paketet.

Vi har ju även planerat att han ska adoptera henne i sinnom tid.
Men just nu är pengarna för underhåll viktigare än pappersarbetet.
Han ser sig ju som hennes far och hon är nöjd med det.

Det är vid högtider som detta kommer i mina tankar.
Annars så skiter jag fullständigt i sådant.
Förmodlligen är det rädslan för att hon ska fråga.
För någon gång kommer frågorna komma.
Det är inte lätt att få ett barn att behålla självkänslan och vettiga värderingar genom svar som;

Gällande biologisk familj ;
Han är dum i huvudet, han förstår inte vad han missar.
De hade ingen lust att ha dig för du lät.
Han valde att knarka, supa och knulla istället.
De hör aldrig av sig.
Tack och lov så slipper jag åtminstonde bli en sådan mor som gömmer jul och födelsedagskort,
för de kommer aldrig.

Gällande bonus familj ;
Det är lätt att glömma dig då du inte varit med från början.
De ser inte dig som "riktigt" familj.

Varför kallas det egentligen bonus när inte alla uppskattar de.
Bonus ska väl vara en vinst?

Bonus är att betrakta som något för en del att få och inte någon allmän utdelning till samtliga / Wikipedia.

Så fuck alla som missar min underbara bonus, för det är de hon är.

Tack till er som vet vad ljuvlig hon är och inte vill missa henne för allt i världen.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0