Flytt 1.

Nu närmar sig flytten med stormsteg.
Det är bara en vecka kvar tills bilarna packas och vi drar.
Så jag packar så gott det går.
Funderar på att köra igång med Evelinas rum idag.
Uppe hos henne måste det även packas kläder eller om jag ska köpa en antonius hylla till henne också?
Hennes garderob väger bly så den måste definitivt vara tom innan förflyttning.
Vi har fixat och dolat i flera månader nu, men det verkar aldrig ta slut på grejer.
Och sen ska skiten fram igen också....
Men det blir bra och fint hoppas jag...

Barnen har varit fantastiskt snälla på sistonde så vi måste ha lyckats hålla oss relativt lugna.
Ska bli spännande nästa vecka och de närmsta veckorna efter det.
För jag känner mig själv och jag kommer stressa som en dåre mot slutet.
Sen vill man få ordning snarast möjligt eftersom skolan börjer för både Evelina och Johan.
Vi har även inbokat utkörning av olika möbler som vi inte ska ha kvar till onsdagen.
Och även tvättstuga och städ av lägenhet så gott det går.
Barnen kommer tillbringa en hel del tid med mormor nästa vecka.
Hoppas det går bra med ammningen ändå för än så länge fungerar det över förväntan.

Nej om jag kanske skulle försöka sova lite igen.
Dessa nätter som jag inte kan sova är så djävla jobbigt,
för man blir ju trött och jag hinner inte sova bort dagarna.

Johan polare ska göra slutet på sitt körkort imorgon.
Hoppas han lyckas,
så lycka till Gramze med teori och uppkörning....

Tråkig blogg men lite uppdatering på mitt liv bara....
det kan ju bli så när det inget händer utan en flytt...
Eller vi ska faktiskt på fest till lördagen.
Vi blir bara kvar till grillningen för senare ska de ha kräftskiva och då ingår det oftast för mycket alkohol för mina bebisar.
Jag tycker inte man ska ha barn runt fulla människor.
Jag dricker aldrig i omgivningen av mina barn.
Det starkaste de har varit med om är EN starköl till någon grillfest eller julmiddag.
Blir aldrig full omkring de för då skaffar vi barnvakt.
Barn ska inte behöva se sina föräldrar fulla innan de typ vet vad alkohol är.
När de alla är tonåringar då får de kanske se, men då klarar de sig själva en kväll...
Det är ett bra motto, så länge de behöver barnvakt, ingen alkohol...

Vi får se, vi får se.....
Hej och hå luden tå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0