Skattepengar och egna val...

Ibland blir jag så trött på folks attityd på kostnader.
Nu tänker jag i första hand på socialfall och missbrukare av alla sorter.
De åker in och ut av behandlingshem, kostar skattebetalarna hur djävla mycket som helst.
Första dagen de är lösa så är de på systemet eller i närmsta hörn och tar en sil.

Vore det inte bättre att de hellre "slapp" behandling och bidrog med pengar till staten via spritinhandling och legalisera vissa droger så vi kunde få in lite skattepengar och kontroll på det också.
Tycker egentligen det är konstigt att det inte är lagligt för om någon tycker om monopol och kontroll så är det ju staten.
Alla missbrukare borde få ett par chanser men sen så borde det vara stopp.
Tänk om staten la ut lika mycket pengar på mobbade barn eller barn i allmänhet då skulle vi inte ha mycket problem med dagens ungdom.

Okej, oftast kopplar de ihop våldsbrott med missbrukare, men då borde väl våran polis göra ett bättre jobb så de faktiskt blir straffade för sina synder och inte daltade med för att det är så DJÄVLA synd om dom..

Jag tror att de flesta börjar missbruka som ett rop på hjälp, men när hjälpen kommer,
tacka då för fan och ta imot den.
Men nej, de är inte redo just då eller de orkar inte eller bla bla bla.
Ursäkterna är otaliga.
Fast alla lika dåliga...

Jag har en vänn som är gammal missbrukare, hon gör sina val varje dag...
Ett djävla bra slogan för det är ett eget vuxet val och inga ursäkter...
Love you Linda....
Vuxna människor har val och möjligheter att göra RÄTT val.
En del är dock givetvis svårare att nå men det finns med på världskartan om de är realistiska.

Inte som min 5 åring som tycker hon är en prinsessa och kunglig.
Men hon är ju 5.
Verkligheten kommer ikapp henne också ;)

Älskar mina barn och min man för det är fan mitt val....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0