Vänner som ställer upp....

Min man och jag har nu anlänt till Gotland...
Eller vi kom faktiskt i natt men jag har rätt logiskt haft fullt upp.
När vi anlände så blev det bara fixa sovplatser och sova.
Vi har sovit max 4 timmer i natt för att sen köra igång igen.

Är helt sinnessjukt trött i kroppen men all hjälp vi har fått har varit oumbärlig.
Johans familj har hjälp till med mycket praktiskt idag,
för de var så sena så vi redan hade burit in allt...

Min mamma och pappa har varit fantastiska i flera dagar.
Ställt upp med barnpassning, pengar, fordon och enormt mycket tid.

Mina vänner är få men ställer alltid upp.
Den kånking och bäring och nu städning är så snällt och gulligt.
Älskar mina vänner över allt utom familjen givetvis.
Det var verkligen hårt att lämna dom men de kommer alltid vara mina vänner ändå.

Det här med vänner verkar vara lite olika.
Mina vänner ställer alltid upp, Johan verkar inte ha några.

Jag har trott att jag skulle glida med på ett bananskal i hans omgivning som bihang.
Men det verkar inte vara någat att komma in i för han verkar inte ha några riktiga vänner som är kvar efter äktenskap och barn...

Egentligen kanske allt är mitt fel, de kanske tycker jag är knäpp eller har förstört lilla johan eller nåt.
Så de kanske undviker Johan pågrund av mig.
Ingen av Johan så kallade vänner har lyft ett finger eller planerat in att verkligen hjälpa honom i denna otroliga omställning och flytt.


Ska bli väldigt spännande att bo här.

Jag tycker synd om han.
Det syns att han lider då han verkligen trodde sig ha riktiga vänner men de har annat för sig.
Han vill inte säga så mycket men det syns att han är besviken och ledsen.
Hoppas inte han tänker att han släpat mig långt bort från mina vänner till inget.
För han har verkligen sett fram emot att komma tillbaka till sina "vänner".
Samla gamla gänget osv osv.

Inte lätt att lämna allt bakom sig men det blir en ny fräsch start och förhoppningsvis början på något mycket mer givande och bättre.

Farmor till barnen vill hjälpa till att passa barnen så vi kan få kvalitetstid för varann.
Det skulle verkligen behövas efter den sista graviditeten och alla barn vi nu har.
Längtar efter att komma ut lite, ta några öl eller en rejäl fest ;)
Jag gilla lite party som vi gör i värmland ;)

Men nu har vi ingen att festa med än så vi får reka runt lite efter bekantskaper och spännande kontakter.

Men nu ska jag faktiskt försöka sova mina vänner...
Mina fötter försöker döda mig och min kropp har värk där jag inte ens visste att man hade muskler.....

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej Virr. Hoppas att ni har det bra där på Gotland, måste dock medge att jag är lite avis på ditt mod. Din åsikt om Johan och hans vänner stämmer ganska bra in på Jonnys vänner också. Visserligen har jag väl det inte så mycket bättre själv här men jag står på mina agna ben och klarar mig själv, men för att återgå nu då till Johan/Jonny så måste jag medge att Jonnys vänner försvann ganska snabbt också när vi gifte oss och fick barn. Vet inte om det beror på mig eller ngt annat men det känns ändå lite som att det kan ha med just mig att göra, så ville bara tala om att du är inte ensam men jag vet ju att du alltid klarar dig du med. Gillar verkligen din syn på livet, ditt mod att kunna skriva sådant ingen annan vill prata om och dina åsikter. Din blogg är nog numera min Bibel ha ha. Jag önskar dig all välgång i ditt nya liv och hoppas att ni får det underbart där på Gotland. Kram Jossan

2010-09-01 @ 08:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0