Livets pussel

Nu ska jag strax dra iväg till tandläkaren för att laga ännumera hål.
Är så trött på alla dessa hål.
Jag sköljer och borstar och använder tandtråd och mellanrumsborstar.
Ändå så kommer skiten.
Men, men det är fortfarande mina egna tänder.

Har funderat lite kring bekantskapkretsen.
Det finss vissa som inte tar så noga på detta med trohet eller är det min låga toleransnivå?
Jag anser att du ska behandla andra som du vill bli behandlad själv.
Även när inte folk ser på.
Det du gör i skymundan är ju egentligen värre.
Då kan du ju inte ens lita på dig själv.
För om din partner gjorde det samma som dig, skulle du då ta det.
Skulle inte tro det.....
Eller lever de i tron att det ska gå till samlag föratt räknas som otrohet.
Toleransnivåer är ganska stort ämne att diskutera.
MEN, jag tycker.
Gör inget mer än du skulle acceptera att din partner gjorde.
Visdomsord från en gammal vis kvinna hahaha....

Undrar även detta med livet. 
Jag brukar jämföra livet med ett pussel.
Allt faller på plats och då blir det komplett.
Oftast när förhållanden skiter sig beror det ju på att något fattas eller det inte passar.
Då är det ju som ett pussel, eller???
Man väljer även åt vilket håll man fortsätter.
Många fall de enklaste men i många fall väljer man den krångliga bara för att brickorna passar bättre längre bort..

Konstigt detta med livet.....
Dags att kissa för ovanlighetens skull .

Hejpa.
Ska försöka bli lite mer aktiv...

Kommentarer
Postat av: Anette

Hej du underbara kvinna!

Jag tycker och känner att oxå jag som person är ett pussel som skall passa ihopa alla bitarna för att fungera o harmoniera mitt liv. I en relation pusslar man tillsammans, mitt pussel och hans pussel och vad blir det? Ja förhoppningsvis en stabil platta och grund för varandras o andras lycka.

Kom snart....

Kram svärmor

2010-02-20 @ 13:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0