30 åring till salu / Ensamtid med sämst ekonomi.

Ensamtid är inte riktigt min grej.
Blir nervös av att vara själv.
Kan vara skönt att sitta och chilla med barnen men om jag blir helt själv när de somnar eller något, då måste jag omedelbart göra något för att sysselsätta mig.
Börjer känna lite ångest igen, måste försöka få ordning på tillvaron så man inte blir deprimerad igen.

Men seriöst, finns det något som tär på psyket lika mycket som ekonomin.
Jag har inte hittat något värre än pengar.
Nu har vi levt på en inkomst i 3,5 månad.
Johan har tragiska besvär med csn.
Han hann inte klart med alla poäng förra terminen, då får du inget bevilljat förrän de är klara.
Men han lade ner sig rejält och fick fixat det på en månad.
Men då sätter det trasiga kugghjulet studiesamordnaren igång.
Det fungerade inte för Johan men tydligen ALLA andra att få in sina betyg till csn.
Hon är och kommer alltid att förbli en sur, gammal skata...
Men när han fick nog, åkte upp och satte sig så hon fick ringa csn och skicka betyget DÅ minsan fungerade allt.
Djävla kärring.

Men nu har ju csn lite tid på sig också.
Hoppas det snart löser sig för nu är det verkligen kris.
Ser bara en vecka i taget när det gäller mat.
Allt vi lyckas fixa ihop i taget.
Det är nog det som får mig så nervös.
Mina sjukpenningersättningsdagar tar slut den 17 mars så då är det bara grundersättningen kvar och den ligger på 180 kronor dagen...
Helt SINNESSJUKT.....
Vi hade planerat att jag skulle blanda dagarna från nyår men rätt logiskt har vi inte haft den möjligheten...
Skulle även lagt undan lite pengar till bil då min ALDRIG kommer gå igenom besiktning och är för liten.
Troligt, djävligt troligt....

Så om någon vill köpa min 30 åriga slitna kropp är den snart mycket billig...
Men tyvärr kan jag varken utföra avancerade sexuella övningar då mina höfter låser sig titt som tätt.
Inte heller hushållsarbete i längre stunder av samma anledning.
Men för kaffe drickande och gnällande är jag perfekt...

Jag tycker just nu att mitt liv suger om ingen har uppfattat det.
Men det går väl över som allt annat..
Annars svälter jag väl ihjäl eller får näringsbrist av allt mask jag kommer få då jag nu har hittat tillbaka till min gamla hobby, NAGELBITNING....
Sjukt äckligt egentligen men jag faller lätt tillbaka på det.
Tur jag är gravid och trött annars skulle jag supit, för sprit är fan godare...
Men det är klart, det är inte gratis och en sprithora är inte riktigt min grej.

MEN över till något bättre....
HP
Hp är min dator som tyvärr har krånglat lite.
Har bara haft den sedan mitten på januari och mellanslaget och usb uttaget har krånglat.
Ringde support så de skulle fixa det.
De kom seriöst hem på dörren och hämtade maskinen..
Sen kom de hem och levererade den också...
Helt fantastiskt...
Ni vet på min dörr, inte statoil eller ica eller nåt annat, utan min ytterdörr...
Men tyvärr hade de inte fixat allt till min tillfredställelse så jag ringde igen direkt.
Då talade de om att det kommer en serviceman och lagar datorn hemma.
Dagen efter kom han så nu kan jag skriva ALLT utan frustration att mellanslaget springer iväg.
Ingen knapp var väl så använd som tillbaka raderings knappen innan...

Nej nu ska jag väcka gubben för bärhjälp ner i tvättstugan så vi kan börja slava där också...

Hoppas ni har det bättre än mig, vilket inte är så svårt...
HEJPA

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Men snälla hjärtat, flytta hit NU så vi kan hjälpa er.

2010-03-14 @ 23:16:06
Postat av: Smsa Låna

Skitsnygg sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2012-01-12 @ 23:35:50
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0