Livets val

Min man och jag var ju till göteborg mellan torsdag till lördag.
Vi hade det jättemysigt och lugnt.
Det enda vi gjorde var att chilla och mysa med varann.
Njöt av tystnaden utan alla måsten.
Vi passade dock på att fynda lite i Nordstan.
Vi fick ju inte något resturangmys då vi måste hålla ner utgifter så gott det går,
men hotellfrukoster klår det mesta.
Livet är gött...
Och vi är nöjda.

Men på fredagen började saknaden efter barnen göra sig påmind.
Vi är inte riktigt vana att vara utan våra barn.
De är inte vana att vara utan oss heller.
Evelina är ju van vid varannan vecka sedan många år tillbaka.
Linsan är otroligt mammig.
Nova-Lee är fortfarande liten och kräver inte så mycket än.

Linsan hade tydligen varit jättegnällig hela lördagen innan vi kom hem, men hon är inte van att vara från mig.
Det är mycket lätträknat dygnen hon varit från mig.
Där har jag mammas flicka.
Hon grät när vi kom hem för hon hade saknat oss så mycket.

Det var så skönt när bussen körde in på busstationen och barnen satt där och väntade på oss med mormor.
De arbetade stenhårt på att göra oss påminda om varför man behöver en time-out från änglarna ibland.
Det pratades och gräts i ett par timmar.
Men de lugnade ner sig efter att vi handlat mat och hyrt film till kvällen.
Vi mös med godis och film den kvällen med alla barnen, tom Evelina stannade hela kvällen.

På söndag morgon var rutinerna ikapp oss igen.
Klockan halv sex startade dagen med tjat om frukost, oboy och tv.
Välkommen till svensson livet.
Då pratade vi om livets val.
Detta med barn är ett val man gör.
För mig är det rätta vägen i livet.
Jag har alltid velat ha många barn.

När jag var liten så var det ju kärnfamiljen alla skillsmässobarn ville ha.
Efter några krachade förhållanden förstår man att kärnfamiljen inte alltid är bäst.
MIN FAMILJ ÄR BÄST, haha.

Jag skulle aldrig stanna i ett olyckligt förhållande för barnens skull.
Jag tror att barnen mår sämre när föräldrarne är olyckliga.
Rätt logiskt måste de ju det, för de känner på sig när saker inte är bra.
Deras sätt att hantera det gör ju oftast förhållanden ännu sämre,
för vilken normal människa står ut med trotsiga och gnälliga barn längre stunder.
Givetvis har barn perioder, men perioderna varvas med mycket goda stunder.

Utav mina barn är Linsan utan tvekan den som kräver mest i alla syften.
Hon är väldigt krävandes både psykiskt och fysiskt.
Hon kan vara sjukt gnällig och tjatig.
Fjollig och fåfäng som få.
Men ett barn som ger lika mycket tillbaks som henne finns nog inte.
Hon gör allt värt besväret.

Vi har börjat med seriösa planer på storflytten till gotland.
Jag ser fram emot och planerar hur och vad vi måste ha med oss.
Vinden är storstädad så vi har börjat sälja undan saker vi inte ska ha.
Vi planerar och beslutar hur vi ska göra för att få allt iordning innan flytten.
Har kollat lite hur barnomsorg och bostads läget är där.
Barnomsorg verkar vara lätt men boende är inte det lättaste där.
Verkar vara sjuka köer och/eller svindyra hyror.
Men man kan ju även kolla efter ett hyrhus...

Planerna går vidare och längtan efter att flytta härifrån är stor....

Hejpa so long.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0