Trasiga bettan...

Igår var vi till karlstad och införskaffade nya garderobsmöjligheter.
Fyndade sjukt bra i ikeas fyndhörna så jag är svin nöjd.
Träffade på en kompis från Hällefors också, så vi åt med dom på Max.
Trevlig och knepigt att världen är så liten, att man är på samma ort vid samma tillfälle.
Vi tog det lugnt och kollade omkring i 5 timmar.
Det var skönt och bättre än att sitta hemma i spöregnet.

När vi svängde in på gården hemma bara small det till i bakänden på bilen.
Tur att det hände hemma.
Jag blev helt chockad och kollade bilen.
Höger bakdäck är helt snett.
Ringde Svenne och frågade om det kunde vara bakaxeln.
Jo, det lät som de, men han kom in och kollade.
Mycket riktigt, under röven på gubbens sittplats var det veket.

Jag bara kände; Fan nu är vi utan bil hur länge som helst.
Ställde av bilen och annonserade ut skiten som reservdelsbil.
Pratade sen med en kompis som poängterade vilken tur att det inte hände på brattfors heden.
Det hade inte jag tänkt på.
Då hade vi ju kört åt helvete för däcket låser sig ju.
På sträcker som man kört flera tusen gånger så kör man ju mer på vana än vett.
Livsfarligt för den sträckan är allt annat än rak, och styra upp och stanna bilen där hade blivit i diket de.
Mina änglar och man var ju också med...SHIT....
Tänkte inte på det utan såg bara;
Hur fan ska detta gå nu då när jag inte orker gå långt eller länge?
Hoppas inget händer så man behöver iväg.
Man är sjukt beroende av bilen när man har den.
Fattar inte hur folk kan låta bli att ta körkort och hur låsta de egentligen blir.
Speciellt vi som bor i en ganska liten stad med värdelösa kommunikationer.

Får väl se vad som händer för vi ska skruva isär och kolla läget lite.
Det kanske går att svetsa lite provisoriskt så den håller i en månad till.

Idag var mitt blogg inlägg lika tråkigt som andras, men så blir det ibland.
Ni får också vara glada för att trottoaren vid våran gård tog sista musten ur bettan.
Annars kanske jag aldrig kunde skriva mer om mitt ljuvliga liv och underbara MIG ;)
Hahahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0