Äntligen

Jag säger som Gert Fylking -ÄNTLIGEN.

Fick åka ner till karlstad igår IGEN,
fast denna gång berodde det inte på värkar utan lite foster rörelser och högta hjärtljud.
Åkte ner efter mycket krångel med barnvakt, bil och chafför.
Det är fan inte lätt att få ihop allt jämnt.
Nu har jag vänner och familj som ställer upp men det blir sjukt dyrt och mycket besvär.
Speciellt när man vet att det bara är en kontroll sen kommer jag hem igen.
Men min barnmorska släppte mig inte därifrån förrän jag fixat allt annars hade jag fått åkt färdtjänst.
Precis som det skulle blivit något billigare eller mycket enklare.
100 kronor per person och väg kostar färdtjänst.... SINNESSJUKT....
Men det fixade sig tack och lov.

Undrar om det står i mina journaler att jag är rymmningsbenägen.
För samma sak fick jag tillsagt i lördags på bb.
Du stannar här, lovar du att du väntar.
Herregud, jag har bara rymt en gång.
De har ju mina journaler och de behöver jag inför förlossningen.
Speciellt nu när min graviditet har ändrats till komplicerad,
då behöver de andra som tar emot oss läsa mina journaler.

Jag var orolig för att all stress på bebisen gjort henne helt slö men de hävdar att allt är bra.
Iallafall så fick jag ÄNTLIGEN en förstående läkare som gav mig en tid till igångsättning.
Så om inte bebisen kommit självmant och allt ser fint ut så får jag bebis 31 maj.
Det känns underbart att det ÄR ett slut på denna smärta.
Fast jag ska erkänna att när värkarna sätter in i sina ljuvliga perioder,
då känns 12 dagar OTROLIGT långt bort....

Men det är nära, mycket nära...
Skönt att det snart är över.

Då kanske mina blogg inlägg handlar om annat än mina plågor.
Men vänta er inte för mycket mohaha mohaha.
Detta är faktiskt min ventil så min stackars man slipper LYSSNA på ALLT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0