Djävla rännande.

Så i onsdags var det dags igen, mot BB.
Dock lite motvilligt.
Min barnmorska praktiskt taget tvingade mig då jag "glömde" ringa dit själv i tisdags.
Har haft värkar till och från i några veckor men jag tycker inte att det "bara" är att åka ner.
Det som är lite jobbigt är när bebisen hetsar upp sig för hon har höga hjärtljud ändå.
Men frågade om detta på bb nu och de försäkrade att så länge de ligger i magen ska de klara av stressen som värkar medför dom.
Det är ju skönt att veta.

Men iallafall så ringde hon ner för hon kände värkarna och bebisens hjärtljud var uppe i 170.
Men det blev som vanligt, spruta för att avstanna värkarna och en kontroll.
Det konstaterades även att det faktiskt var slemproppen som släppte i helgen.
Denna gång var dock inte sprutan så effektiv.
Redan efter 1 timme började jag känna av igen.
Men de kommer mycket mer sällan och inte jämnt.
Jag har faktiskt varit smärtfri under nätterna nu och bara haft regelbundet några timmar då och då.
Känns nice att få sova lite igen.

De vill att bebisen ska stanna inne 2 veckor till så vi slipper avdelning 10.
Hoppas att det går men jag är inte så orolig längre för nu är oftast bebisarna klara,
med lite syrgas hjälp i några timmar eller dagar så brukar de klara det bra själva sen.
Så är uppdateringen med min graviditet denna gång.

Men nu är strax dagens middag klar som består av korv stroganoff och ris.
Givetvis lite grönsaker.
Ica har nu börjat med tomater på lösvikt.
Sååååå gott då de har blandade sorter och man inte behöver köpa så många i taget.

Hejpa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0