Loppis dags

Min vän Zarah har varit här så vi har fått plocka en del uppe på vinden.
Det har blivit mycket gjort och undan rensat.
Shit vad skit man drar på sig.
Fast med tanke på att jag flyttade hemmifrån när jag var 16 år kunde det säkert varit MYCKET värre.
Vi har faktiskt kommit så långt så jag planerar en loppis på gården nästa helg,
och jag kan börja packa det som inte behövs fram tills flytten.

Gubben och jag börjar verkligen se fram emot flytten.
Det ska bli så skönt att börja om.
Testa nya vyer och förhoppningsvis få nya vänner.
Hoppas barnen kommer att trivas bra men de är ju oftast lite mer "lättplacerade".
Barn har en otrolig förmåga att vänja sig vid nya situationer.

Det lutar även åt att min äldsta följer med.
Det är en sak som glädjer mig otroligt mycket.
Lämna ett barn som jag vet inte trivs i skolan osv är inte lätt.
Även om det är hennes vilja som räknas.
Men jag vill det bästa för mina barn ALLTID.
Och jag tror fast och bestämt att hon kommer få det bättre och mycket bättre förutsättningar för att komma vidare utvecklas och få ett normalt liv på gotland.
Vi får se....

Just nu är ju vi som sagt väldigt glada över beslutet att flytta till gotland.
Vi ser fram emot det och hoppas komma vidare i livet.
Få jobb och få ett stabilt liv där.

Här händer det tyvärr inte mycket.
Vi går här dag ut och dag in.
Inget nytt.
Det mest spännande som händer är att planera inför flytten.
Bara det är tragiskt.

Men that`s life.

Snart, mycket snart är vi där.
Men nu ska jag fixa våffelsmet och vänta in nya lägenheter på gotlandshem....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0