Sitter fast

Nu verkar det som bilen har pajjat igen...

Bilen startade ju inte i fredags men med lite starthjälp drog den igång...
Sen gick den hela dagen och vi hittade vad som drog tjuvel.
Fixade det med en pappersbit och lite våld, i riktig McGyver anda;)
Provstartade igår, inga problem...
Den startade med lite fjäsk idag sen bar det av mot staden...
Vi kom ett par kilometer (om vi har tur) sen slutade den att dra...'
Gasen i botten och fullt med ström men inget drag ??????
Very strange.....
Bogseringshjälp hem...
Troligen får den ingen bensin.
Ska kolla om jag hittar förgasaren sen och rätt slang.
Och givetvis lyssna så pumpen går...
Pumpen är svindyr men filtret är billigt så kryssa fingrarna att förgasaren är torr fast det brummar...
Måste bara ladda batteriet om det nu tar emot laddning...
Kollade nyss och det var tveksamt läge...

Känner nu att paniken kommer...
Inte nog med att vi bor på en ö, nu sitter vi fast i Hemse också.
Såg verkligen fram emot idag då vi skulle till Visby och bamsegympa,
handla billig köttfärs på willys,
till farfar med fru och äta i trevligt sällskap,
sen förbi farmor och ta en liten fika på vägen hem...

Men nu sitter vi Hemse i våran lägenhet som tack och lov är stor och mysig...
Jag är sååå sjukt trött på att sitta här.
Känner mig så ensam och låst.
Har aldrig haft så lite socialtid som nu.

Jag skulle vilja hitta på något...
Egentligen vill jag börja på gym men efter en koll på priser
så tjänar man flera tusen på att köpa ett hemmagym
och då är det bara under ett år, förhoppningsvis ska man träna i många år.
Men seriöst ca 3000 kronor för en vuxen och 2000 för studerande...
Det blir 5000 kronor för oss två på ett år...
416 kr månaden för att lyfta skrot ett par gånger i veckan... INSANE....
Ska kolla upp spinningen också eller om jag ska börja simma igen.
Simma skulle vara så bra för min rygg.

Behöver ut och träffa vuxna människor som är vettiga i huvudet...
Får se vad det blir.
I år kommer det inte bli några drastiska förändringar.

Men snart kommer det iallafall bli ännu mysigare i våran lägenhet..
Första advent vankas så då ska allt mannligt upp i fönstren...
Jag älskar jul och allt stök med det...
Det ser jag verkligen fram emot...

Funderar även på att rycka mig i kragen och måla om lekrummet.
Får se när jag har lust och orkar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0