Made in norway

Hallon...

Nu har vi semester på fastlandet och tillbringar några dagar i Norge.
Det blev ett extra dygn då bilen hade "lite" mer fel än beräknat...
Men den är nu snart totalt klar och i prima skick..
Ny spårrem, kilrem, kamrem, kamremsspännare, luftfilter, olja, oljefilter, glykol och nya vindrutetorkare...
Vi har även fixat de trasiga dörrlisterna och den lösa damasken...
Sen när vi kommer till Filipstad sätter vi även på nya vinterdäck...
Bilen är i superbt skick och ska palla med en riktig vargavinter...
Givetvis är den numera redo för en grym besiktning också så den lätt går ett år till...

Var till Oslo igår och nu kom jag på varför storstad inte är min stil...
Vi åkte ifrån mormor och morfar kl 15.45...
Djävligt smart då INGEN slutar jobbet då eller ???
Just det, 4 filigt på vägen, 1 miljon bilar, alla kör som idioter.
Jag sitter och glor och lyssnar som besatt på Karins gps (fantastisk uppfinning) så jag inte hamnar fel.
Hamnar man fel i storstäder så är det inte bara att göra en u-sväng då alla större vägar har staket eller enorma refuger mellan körriktningarna...
Utan då är det bara att köra till fan löser av dig eller våga ta av på en avfart och hoppas att den kan leda den vägen du vill,
efter 14 rondeller och 57 filer senare GIVETVIS...
Skönt med Hemse.
En stor väg och lite avfarter här och där....
U-sväng möjlighet mitt i stan...NICE



På väg hit åkte vi förbi en av mina vänner.
Vi har barn med 2 månaders mellanrum och hon berättade att de sålde billiga blöjer på kiwi...
Lät för bra för att vara sant...
Jag kollade och det var inte för bra för att vara sant..
Blöjpaket för 5 KRONOR PAKETET....
Hyllan är numera tom och vi 13 paket rikare...
SINNESSJUKT... 5 KRONOR....BILLIGT....

Kommer inte få med allt ner igen så det är tur att Svenne och mamma kommer ner till jul.

Om någon hittar en svinbillig takbox till shararanen SHARON så kan vi vara intresserade..
Fatta vad mycket mer vi får plats med om vi plockar ur ett par säten,
lägger barnen i takboxen och packar bilen full...
Undrar om hunden får plats också???

Men det är snart dags att tänka på refrängen så det blir lite tid med vännerna...
Skulle åkt till Filipstad igår men tyvärr så är bilen viktig...
Jag vill ju hem till mitt varma Gotland för här är det fan inte varmt...
Pingviner och isbjörner slåss utanför dörren...

Men dags för lite frukost så vi inte magrar..
Måste vara rädd om isoleringen i denna hårda kyla...

Hejpa mina vänner och använd mössan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0