Sjuka barn

Så otroligt trevligt har vi haft det på hallowen...'
Det har hållit på sedan vi kom hem i torsdags då Johan började spy.
Han har varit lite kass och ont i magen en längre stund men äntligen bröt det ut.

Igår började Nova-Lee, givetvis i bilen på väg till farmor.
Nova-Lee har varit sjuk i lite mer än 2 veckor med öron, bronkit, hosta och feber...
Under denna period har hon minskat i vikt så vi försöker allt för att få upp henne igen...
Nova-Lee är smal ändå så sjukhuset hotade med fortsatt nergång så blir det inläggning..
Hon får inte gå under 11 kilo...
I fredags vägde hon 11,1 kilo...
Och magsjukan är då givetvis inte att rekommendera...

I morse började även Linsan att spy...
Hon kan kontrollera det relativt med att springa in på toaletten och få det mesta i toan också...

Så Linsan, Nova-Lee och jag har sovit på soffan ifall det skulle bli värre under natten...
Är stel och djävlig i min trötta gamla kropp...Hahahaha

Så denna helg har bestått av tvätt, torka spyer av barn och möbler och skura golven...
NICE...
Jag vet att ni alla vill vara i min sits just nu;)
Nej men det kunde varit värre, har faktiskt 2 friska barn ÄN...

Men funderar på våfflor för Nova-Lee brukar att älska det...
Linsan älskar pannkakor så hon nöjer sig med våfflor också...

Så jag ska nog göra lite mat nu i min porriga svarta fleeshe morgonrock...
Den lämnar inte min kropp denna dag, under förutsättning att ingen spyr på den...

Så hoppas ni har ätit gott och spökat ut er så ni klarar er ett år till...

Hejdå mina vänner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0