Mucho vatten....

Hejsan .

Nu sover bebisen så det finns lite blogg time över....
Det har hänt så mycket sedan sist.
Vi hade ett rent helvete med minstingen som skrek och skrek och skrek.....
I flera djävla veckor, de andra större syskonen ville sälja lillasyster...

Vi har äntligen fått en lugnare mer tillfredsställd bebis.
Vi har vetat om men inte köpt ,då vi tyckt att det verkar onödigt för hon rapar, fiser och spyr ändå...
Men efter att de ville kolla henne extra på barn och ungdom så beslöt vi oss för att köpa en flaska ändå...
HALLELUJA....
Uppfinnaren av ventilerade nappflaskor är utan tvekan nominerade till nobelpriset....
Så fucking bäst, på riktigt....
Jag är helt religös över dessa flaskor.
2 matningar och bebisen är som utbytt.....
Det har även hållt i sig efter 2 veckor nu....Life is good.
Nu känns det skönt att ha en massa barn igen.

Vad har hänt mer då...hmmmm
Vi har haft en släng av förkylning...
Tråkigt men ingen var döende eller behövde receptbelagd medicin så det var lugnt...
Lite alvedon i Nova-Lee och onödigt mycket näsdukar så var allt fin, fint...

Annars flyter livet på underbart här fast vi sitter fast på en ö..
Har läst i tidningen att Gotland har mest depp i hela landet.
Troligen beror det på att folk känner sig låsta på en ö, även om ön är otroligt vacker.
Natur är ju rekommenderat att ha runt sig när du mår psykiskt dåligt.
Men runt all denna fina natur är det ju faktiskt bara hav.
Och att ta sig härifrån är ju inte direkt gratis heller, så man kan nästan förstå det...
Inga direkta impulsresor till större städer för att hitta saker eller shoppa...
Om du inte ligger inna med feta plånboken Olle så klart,
men eftersom arbetslösheten är relativt hög här också så är ju inte det troligt...
Men jag trivs och känner ingen antydan till deppresion heller, dock brukar mina komma på våren...
Hoppas man inte får en sånn och flipper över...
Hoppar i havet för att känna friheten hahahaha....
Nej, det är faktiskt inget att skämta om, men lite kul var det....;)

Men när jag nu har åkt omkring en del och försöker lära mig att hitta så är faktiskt ön större än man tror...
Eller har åtminstonde sinnessjukt mycket vägar att åka (vilse) på...
Men jag hittar till min nya fika kompis inne i stan så det så...
Får jag kaffe kan jag nästan lukta mig dit;)

Har även slutat med socker...
Så inge godis, choklad, saft, dricka, kakor eller dyligt för mig just nu...
Ska vara stenhård i tre veckor så jag får bort sockersuget...
Det har gått en vecka...
Det går bra, tackade även nej till tårta i söndags, svårt men med lite karaktär går allt....
Barnen får ju godis och dricka på helgen, jag slickade inte ens fingrarna när jag delade ut....
I´m good....
Men jag dricker ju osockrad juice och äter popcorn så jag klarar mig....
Om ett par veckor kan jag ta fika när det bjuds och äta liiiite lördagsgodis, är dock mycket tveksam till dricka...
Juice är gott och nyttigare fast inte för tänderna då det är surare så det fräter mer tyvärr....

Har även planerat barndop för Nemi-Liz....
Blir ett litet dop med bara 25 inbjudna.
Det ligger ju på juldagen och ganska tidigt så vi får väl se hur många som orkar upp..
Sen tar vi bara lite kaffe och fika i kyrkans hus...
Johans mormor ska hjälpa till med lite bullbak...
Och om jag inte hinner även lite kakor..
En suverän tant som är mycket händig när det kommer till det husliga...

Det är så skönt att bo här så nära all (Johans) familj, de är så snälla och hjälpsamma....
Men så brukar det väl vara om alla bor nära och hela familjen håller ihop.
I min familj har vi sällan bott i samma stad och absolut inte hela familjen.
Vi har inte ens bott i samma land....
Så den sammanhållningen finns inte...
Oftast är det vi stora kalas och bröllop fast jag närvarar aldrig..
Känner knappt min familj på pappas sida.
Vet inte ens vad alla mina kusiner heter...
Men det är inget vi lider av.
Jag saknar inte dom och har svårt att tro att de saknar mig...

Jag träffar pappa, farmor och pappas underbara sambo....
Hoppas det håller för pappa nu för hon är en härlig kvinna...

Men nu ska jag fixa lite att tugga på för att sedan hämta de två i mitten på dagis....
Till middag blir det fiskgratäng....MUMMA...

See you later...
Om ni har tur;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0