Våldtäktsrykten

Har ju nyss varit i Filipstad och där får man höra mycket...
Ska även tillägga att detta är "rykten", snack som går.. (ni vet hur det läggs på och dras av)
Helt sinnessjukt vad folk kan göra för att rädda sitt eget skinn.

Hörde om en flicka med partner som var ute och söp.
På natten var hon otrogen...
Istället då för att ta skeden i fin hand så anklagade hon killen för sexuella påhopp.
Ska dock låta det vara osagt om hon hävdade att det var våldtäkt.
Men nu har denna killen fått ännumera ovänner än innan och sämre rykte än innan..

Inte mig imot då jag inte tål denna kille,
men tycker det är fult då det är sådant snack som gör att tjejer inte blir trodda när det verkligen händer på riktigt.
Våldtäkter kan hända i hemmen, på fester, uteställen eller vart som helst utan mycket övervåld.
Bara för att en tjej är full så är hon inte laglig madrass...
Och om hon är mycket full så behövs troligen inte mycket våld för att få av henne kläderna och tvinga henne att ligga still.


Jag hade en kompis som blev anklagad för våldtäkt.
Han blev helt självmordsbenägen...
Trodde inte att någon ville tro honom eller stötta honom.
Ryktet rann ut i sanden på en helg för ingen trodde henne...
Hon hade partner och delade säng med denna kille...
Nackdelen för henne var att folk hade sett han däckade i sängen innan hon gick och lade sig.
Tack och lov..
Tror än idag att det också var rent skitsnack som hade kunnat förstöra någons liv
mer än att en tjej mister sin pojkvän...
Tycker det är tragiskt vad dom gör för att slippa skit själv.

Men över till något helt annart...
HALLOWEN..
Ganska intressant vad svenskar försöker lära sig denna tradition..
Precis som vi inte har nog traditioner.
Men barnen tycker det är kul och även vi vuxna gillar att klä ut oss...
Oftast kombinerar vi vuxna det med alkohol...
Jag gör det för barnen...
Så jag var ut i förrådet igår och hämtade in lådan med utklädnadskläder inklusive jul och lucia kläder och även lite lättare smink...

Vi ska spöka ut oss för att busa eller godis hos farmor...
Måste hitta på något bus också...
Alla bara tror de ska få godis, vore roligare om man fick lite bus också...
Så ett par rullar toapapper och ägg kan nog lätta upp stämmningen ;) hahahaha

Om någon kommer på min dörr vill jag ha bus, MYCKET BUS...
Vad skulle de seriöst göra???
De har inga idèer för de vill ändå bara ha godis...

Men dags för frukost och snart spackla upp oss så drar vi till farmor...

Hejpa för denna gång och trevlig hallowen alliboppa.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0