Uppdatering Gotland....not much more....

Nu har vi äntligen kommit i ordning här nere.
Alla kartonger är uppackade och gardinerna är på plats.
Det enda som är kvar är foton på väggarna,
men det får ta lite tid för det är hög tid att byta ut lite foton i ramarna.

Johan har kommit igång med sina studier och dagis inskolning är på g.
Var på inskolningssamtal gällande Nova-Lee igår.
Idag klockan 9.00 ska vi hälsa på dagiset...
Linsan ser verkligen fram emot det då hon nu har varit utan dagis i 3 månader.
Hoppas allt går fin fint och att inskolning på lillen går bra också.

Jag verkligen jätte trivs i våran nya lägenhet.
Planlösningen är praktisk och alla sover på nätterna.
Tycker dock att båsets fantasi på färg och tapeter är tragisk,
men det är inget möbler, tavlor och gardiner råder bot på.
Köket kunde givetvis vara liiiiite större men så tror jag det är jämnt.
Ett kök kan egentligen aldrig bli för stort.

Nu ska jag börja leta vänner och sosialisera mig.
Har kollat lite om barn träffar här i Hemse men tror att bvc kan ge mer tips.
För det har också kommit igång, alla journaler är på rätt plats.
Till måndagen är det dags för vaccination av Nemi-Liz..
Då ska vi se om vi kan få lite information och tips på aktiviteter med barn osv.

I Filipstad där hade jag mitt fasta umgänge med barnfamiljer.
Nästan alla i min närmsta krets hade tagit det steget ut i livet.
Så vi kunde umgås vid samma tider och hade samma dygnsrytme.

Det är svårt att ha nära kompisar som är på en helt olik fas i livet än dig själv.
För barn är en fas som inte går över på några månader,
utan du har de ganska länge till låns.
Familj är liksom alltid familj.

Fy fan vad dyrt det är att studera på gotland.
Inget kommer gratis eller till låns.
Helt freaking insane.
Johan har nu köpt böcker för 2500 kronor för att kunde genomföra sina kurser.
INSAAAAAAANEEEEEE......

Nej ska pyssla lite för sysslor tar fan aldrig slut...
Sen är det strax dags för dagis förberedelser.
Alla ska ut genom dörren, hela och rena och påklädda....

LET`S GO....................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0