Längtan

Känner nu att det är mysigt att vara hemma men jag LÄNGTAR tillbaka till jobbet....
Nemi-Liz har inte haft mamma hemma så länge så dagans fråga VARJE dag, FLERA gånger om dagen är HEMMA?
DU HEMMA? Jo mamma är hemma... MMMMMM.....
HAhaha de är för sköna.
Baby born badet

Skönt nu iallafall när känslan har kommit tillbaka i näven.
Det är nog Diclofenaken som gjort att infektioen lagt sig och svullnaden släpper trycket på nerverna.
För jag sköter min kur exemplariskt.

Så snart är jag nog tillbaka.
Funderar på att släpa med mmig hela tjocka familjen ut på en powerwalk idag.
De små får nog sitta i cykelvagnen då istället.
Den rullar snabbare och lite trevligare / större platser till de.
Jag har varit duktig och tagit en stavgångspromenad VARJE dag nu, ifs bara 3 dagar i rad men ändå.
OCH ett överkroppspass i gymmet.
Ordning på mig och grejer.

En del av lycka kommer genom att lyckas med sina mål.
Läste en artikel i IFORM om vägen till lycka enligt forskare.
Då ska man inte jämföra sig med andra, hitta delmål, känna sig nyttig och omge sig med VÄNNER.
Fast EN vänn kan räcka och familjen är viktig.
Skriva ner varje dag vad man är tacksam för så man ser de små sakerna.
Och i vissa delar av världen var religion en stor del av lycka...
Mycket intressant artikel.
Men mer om den en annan gång.

Nu måste jag tvinga familjen att göra något annars fastnar de framför dumburken SOM VANLIGT....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0