Mancold del 2... och åsikter.....

Hahaha men på riktigt så är jag sjuk.
Bevis 1; hemma från jobbet med hel karensdag (jag offrar inte en krona om jag inte måste).
Bevis 2; mediciner förvinner svindlades fort ur medicinskåpet (åtminstonde slemlösande).
Bevis 3; te och honung likaså.

Så på riktigt är jag sjuk......

Men över till lite åsikter, jag älskar att dela mad mig av mina åsikter.
Näsring???
Undrar bara vem fan kom på det?
Från början var vissa saker tillägnat djuren och vissa saker människor.
Nosring kommer från att tjurar inte är lätta att dressera fast med nosring blir de lite mer samarbetsvilliga ;)

Funderar även på vegeterianer...
Ju mer vi förstör moder jord desto mer tar vi från djuren, nu ska det ätas alger, grönsaker och
även rökas gräs ;)
Varför får vi mer slitage på jorden om vi äter kött.
De hävdar att det beror på frakt, utsläpp och besprutning osv.
Men om vi äter upp djurens mat så måste ju det besprutas för att hinna med åtgången.
Om man bara äter närproducerat så blir ju inte utsläppen alls lika höga.
Jag äter gärna från grannens kor och får om priserna håller sig konkurranskraftiga.
Fast om någon lyckas att få hit lite belgian blue till 30 spänn kilot så bestämmer ju tyvärr plånboken.
Måste ju äta hela månaden också...
Nu är det flera miljoner åsikter om dessa ämnen och många är mycket mer pålästa än mig.
Så fuck det.

Men på prat om mat så gillar jag mat och uppskatter att halsen än så länge inte har svullnat mer än att jag kan äta som vanligt fast med lite mindre smak (men det kvittar)....

Och andra positiva ting är att vi ska kolla på en soffa i eftermiddag, så vi kanske blir beige.
Inte min favorit färg men gillade modellen.
Ska till damen och provsitta och ligga, provligga soffan altså.
Min kropp duger tyvärr inte för natura betalningar längre.
Enligt min egna utsago.
Vill även tillägga att det inte är beprovat för jag jobbar och får pengar för normalt arbete.
Timlönen borde vara högre med tanke på att jag inte ligger på rygg alls ;)

Men snart är det sommar och sol och jag ska fläska i bikinin...

Barn;
Hmmmm jag har 4 flickor.
Som är hyfsat uppfostrade och uppför sig som syskon flest.
Vilket innebär att de slåss och klättrar och krånglar....
Men de är mina prinsessor.
Fler???
Nej det känns inte som de.
Vill ju kunna ge dom energi och kärlek som ska räcka till alla.
Men tänk om man ångrar sig och vill ha fler när det inte är så mycket tryck på pott träning och uppfostran.

Måste tänka på det en längre stund så inte behövligt åker på köp/byt/sälj barnsaker....

Men som sagt så kroppen säger nog tyvärr stopp.
Tänk om jag gått ner 50 kilo för att orka med livet så sabbar jag det med att slita ut höfter, bäcken och foger till bristningsgränsen.
Mittenpartiet på kroppen är mycket behövligt för att orka röra sig klokt....

Men idag älskar jag alla (anmärk jag går inte på några smärtstillande roliga piller)...
Fast ni ska veta att jag saknar er alla supermycket och vi kommer höras av om ni älskar mig som jag älska er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0