Gym

Hallå.

Vill bara uppdatera lite om mitt liv.
Inte det att de är så mycket till liv eller är det kanske det de är.
Vad är liv???
Mitt liv är i allafall fulltecknad från morgon till kväll.
Jobbar aktivt och umgås med familjen,
försöker få in lite motion och socialt umgänge där det finns lite tid över.
Och givetvis lite dator och bloggtid som nu.

Tack och lov för min fantastiska telefon som gör att jag kan kolla mail, facebook och wordfeud aktivt.
Appel förenklar mitt liv avsevärt....

Men jag har ju som sagt fått schema igen, det går bra för mig.
När detta schemat är klart har jag haft schema 9 av 12 månader.
Helt fucking amazing för mig ;)
Jobbar 90 procent då jag inte ville ha heltid för vill vara ledig varannan helg och oftast 1 dag i veckan...

Nu har även gubben en fulltecknad kalender i ett par veckor då han tar körkort på intensiv.
Så de närmsta två och en halv vecka kommer vara ännu körigare än normalt.
För då är jag ensamstående praktiskt taget då han kommer vara borta från 6,40-19,40 varje vardag och till helgen är det hans jobb helg också...
Men det fixar jag förhoppningsvis utan att slita mitt hår och skrika för mycket.

Eftersom det då blir en del dagis ska det säkert gå fin fint,
för då är de inte så elaka när de har fått lekt lite med andra barn...

Vi har lagt ner enormt mycket timmar på att prata om vårat äktenskap, krav och önskemål för framtiden de sista månaderna.
Vi går framåt, skilsmässa är inte på tapeten längre och vi börjar tycka om varann igen även fysiskt ^_^
Fast mina tankar på en flytt tillbaka till fastlandet är fortfarande aktuellt även om det ligger ett stycke in i framtiden.
Barnen och jobben går före mina behov, för jag är ju inte olycklig bara uttråkad och ensam.

Men det är för och nackdelar med allt.
Det verkar som jag tyvärr inte har så mycket till liv eller vänner kvar på fastlandet.
Det är aldrig någon som hör av sig eller vill / kan komma hit NÅGONSIN....

Man kanske skulle fundera på att fastna här som gotlänningarna och typ aldrig åka härifrån,
bara nöja sig med det trista livet och vara tacksam att man har jobb....
Tragiskt är livet.

Försöker komma igång med lite fysisk träning också så vi har investerat i ett hemmagym och en balansboll.
Om ni visste vilken dålig balans jag har, löjligt (tur jag kan gå hyfsat rakt).
Och min uppvisning på  situp brädet var inte att leka med.
Hänger i benen och kommer inte upp då mina magmuskler är i HÅRD vila...
Får krångla lös benen för att kana ner för brädet och rulla av....
Tur att vi inte har golv till tak fönster för då skulle mina "gympass" kunna gå för underhållning...
Fast för underhållning kan man ju ta betalt hahahahaha....

Men pease and love mina pingviner.
Hoppas ni fryser som fan på fastlandet för här har blommorna börjat komma och snö vet vi inte hur ser ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0