Comfortzone.

Hallå...
Har funderat nu när hypokondrikaren i mig mal.
Är sjukligt trött och mår allmänt sådär, liksom....
Har kontaktat sjukvården och ska göra en hälsokoll.
Så mina funderingar är,
hamnar man i en speciell comfortzone efter några års förhållande?
 
För i överlag så är det singlar, de som tycker de är singlar (otrogna), folk som är ute i svängen och människor med oftast sjukligt hälsotänk som defineras som snygga.
Efter 5 års förhållande och omotivationen på topp funderar jag på detta.
Har aldrig under något förhållande blivit så slö eller ovårdsam under så långa sträckor som nu.
Kan ifs bero på omständigheterna.
Har fått 3 barn i relativt hastig följd så såhär länge har aldrig småbarns åren heller varit.
Är aldrig ute i svängen längre.
Går oftast hemma eller bara....
Förhållandet håller sig flytande, knappt.
 
Kan jag ha blivit för bekväm så att jag skiter i vilket.
Gör inget för att bättra på varken vikten eller hälsan.
Fast jag har gener som knappt borde få avla avkommor.
 
Man måste investera i sin egen hälsa med tid (som man tar sig), pengar  (som man inte har) och motivation som inte finns....
Inte så lätt.
Jag tror att praktiskt taget alla vet vad man ska göra men ingen bryr sig.
Vart hittar man motivation och håller kvar den mer än två veckor?
 
Hmmm dessa tankar....
 
Men nu gör jag som vanligt skiter i allt och håller mig upptagen med vardagen.
 
Så jag kommer dö tjock, sjuk och tidigt....
Hemska tanke.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0